Toimitusehdot

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Yhteystiedot 

Graalion Oy
Vuorenmaanrinne 27 B 10, 60220 Seinäjoki
044 2434 961
shop@graalion.fi
www.graalion.fi

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tilauksen yhteydessä kysyttyjen yhteystietojen käytöstä voit lukea lisää Tietosuojaseloste-kohdassa. 

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalvelun yhteystiedot löydät kohdasta Yhteystiedot.

Maksutavat

Mitään maksutietoja ei käytetä tai tallenneta verkkokaupassamme, vaan käytämme maksujen vastaanottamisessa maksupalveluja Checkout ja PayPal. Checkoutin kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu, ennakkotilisiirto sekä verkkopankkimaksut. PayPalin kautta käytössä ovat PayPal-maksut eli rahasiirrot kahden PayPal-tilin välillä. Lisäksi voit maksaa ostoksesti noudettaessa paikan päällä käteisellä tai kortilla. 

Meiltä voit ostaa turvallisesti! Ostoskorissamme on SSL-suojaus. Emme tallenna tai säilytä asiakkaiden pankki- ja luottokorttien numeroita.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Checkout Finland Oy:n (Eteläpuisto 2 C, 33200 Tampere) tai PayPal (Europe) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Graalion Oy: yleiset toimitus- ja palautusehdot.

Lue lisää Checkout Finland Oy:n maksuehdoista osoitteessa https://checkout.fi/materiaalit/maksuehdot/.

Collector Lasku ja Osamaksu

Collector Bank AB, Y-tunnus 556597-0513, tarjoaa mahdollisuuden vähintään 20-vuotiaille kuluttajille ostaa laskulla / osamaksulla Suomessa.

Collector Kuluttajalasku ja osamaksu (B2C)

  • Yli 20-vuotiaille yksityishenkilöille Suomessa
  • Kertaostos maks. 5000 €
  • Laskulla automaattisesti korotonta maksuaikaa seuraavan kuukauden loppuun
  • Laskutuslisä ostajalle 2,95 €
  • Ostaja voi muuttaa laskun osamaksuksi, jolloin takaisinmaksuaika max 36kk

Lisätietoja: www.collector.fi

Kännykkämaksaminen

Kännykkämaksamistä käyttävältä asiakkaalta tuotteen summa peritään puhelinlaskussa, ja puhelinoperaattori tai muu palveluntarjoaja tilittää maksun verkkokauppiaan Checkout-tilille. Maksaminen tapahtuu soittamalla tiettyyn maksunumeroon. Maksunumero ilmoitetaan kännykkämaksamisen yhteydessä. 

Ennakkotilisiirto

Ennakkotilisiirtoa käyttävä asiakas saa itselleen tulostettavaksi ennakkolaskun, jonka hän maksaa. Ennakkotilisiirtoa käytettäessä maksu näkyy kauppiaan järjestelmässä keskeneräisenä, kunnes asiakas on maksanut laskunsa. Ostoskorin sisältö toimitetaan maksun vastaanoton vahvistuksen jälkeen.

Luottokortit

Sisältää luottokorttimaksut kaikille Visa-, Visa Electron- Business Eurocard- ja Mastercard-korteille. 

MobilePay

MobilePay Onlinella asiakkaasi voivat maksaa verkkokaupassasi ostokset nopeasti ja kätevästi. MobilePay on kuluttajalle täysin maksuton sovellus ja tarjolla kaikkien pankkien asiakkaille. Sovelluksen voi ladata älylaitteen sovelluskaupasta tai tästä http://bit.ly/MobilePayFi.

Helppoa maksamista: Ostokset voi maksaa syöttämällä puhelinnumeron ja hyväksymällä MobilePay-sovelluksessa
Maksujen suorittaminen on kätevää: Puhelin on yleensä helpommin käsillä kuin maksukortit, maksaminen on nopeampaa
Lisätietoja:
Mobilepay kotisivu: https://mobilepay.fi/
Kuluttajien käyttöehdot: https://mobilepay.fi/asiakastuki

PayPal

PayPalilla mikä tahansa yritys tai kuka tahansa henkilö, jolla on sähköpostiosoite, voi lähettää ja vastaanottaa maksuja verkossa turvallisesti, kätevästi ja kustannustehokkaasti. Maailmanlaajuisesti toimiva reaaliaikainen maksuratkaisu on luotu nykyisen pankkitileihin ja luottokortteihin perustuvan rahoitusinfrastruktuurin pohjalta. PayPal-maksu tapahtuu sähköpostiosoitteen ja salasanan avulla. 

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Ilmoitamme toimitusajan erillisellä yhteydenotolla, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita. Ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Huomioi, että tilaustaiteen, -runojen ja -hoitoäänitteiden osalta on tuotekuvauksessa kerrottu keskiarvoinen toimitusaika. Todellinen toimitusaika kuitenkin vaihtelee niiden uniikin luonteen ja luomisprosessin vuoksi. 

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Ilmoitamme sivuillamme merkittävistä poikkeavista toimitusajoista.

Toimitustavat

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Käytämme toimituksissamme pääasiassa Postin ja Matkahuollon palveluita. Arvioimme asiakkaan ilmoittaman toimitusosoitteen ja ostoskorin sisällön perusteella soveliaimman toimitustavan. Ilmoitamme automaattisesti tekstiviestillä tai sähköpostilla, kun lähetys on lähtenyt ja kerromme Postin tai Matkahuollon seurantakoodin. Postin seurantajärjestelmän ansiosta asiakas pystyy milloin tahansa tarkistamaan lähetyksen sijainnin. Kirjelähetyksissä tuota seurantakoodia ei ole saatavilla. 

Ilmainen toimitus ja kotiinkuljetuksen lisämaksu

Verkkokauppaostoksiin ei lisätä erillisiä postitus- tai toimituskuluja kotimaan sisällä tapahtuviin toimituksiin. Ilmaisen toimitus ei koske toimituksen kotiinkuljetusta, jonka voit valita kassalla halutessasi lisäpalveluna. Kotiinkuljetuksesta laskutettava vakiomuotoinen 12€:n lisäkustannus lisätään lopullisen toimituksen hintaan toimitustavan valinnan yhteydessä. 

Huomioithan

  • Posti säilyttää lähetyksiä 7 päivän ajan. Pakettiautomaattilähetykset ovat noudettavissa viikon. 
  • Saat tekstiviestin tai sähköpostin, kun tilaus on käsitelty tai noudettavissa paikan päältä.
  • Postin palvelunumero yksityisille 0200 71000 (pvm, mpm) tai yrityksille 0200 77000 (pvm, mpm).
  • Postin perille toimitettavissa lähetyksissä joiden maksutavaksi on valittu postiennakko hyväksytään seuraavat maksutavat: pankkikortti, Visa Electron-, Visa-, MasterCard-, American Express- ja Diners-luottokortit.

Vaihto- ja palautusehdot

Vaihto- ja palautusoikeus

Teillä on oikeus asiakaspalautukseen ja vaihtoon syytä ilmoittamatta poislukien yksilöllisesti toteutettavat tuotteet ja palvelut. Vaihdon ja palautuksen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu sekä ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Vaihto- ja palautusoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne suorittaa asiakaspalautus tai vaihto yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). 

Vaihto- ja palautusoikeuden määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne oikeuden käytöstä ennen ilmoitusajan päättymistä. 

Yksilöllisesti toteutettavien tuotteiden ja palveluiden osalta vaihto- ja palautusoikeutta ei lähtökohtaisesti ole. Mikäli olet tyytymätön tuotteen tai palvelun sisältöön, vaihto- ja palautusmahdollisuudesta tai muusta korvausmenettelystä voidaan kuitenkin neuvotella tapauskohtaisesti asiakkaan tekemän yhteydenoton perusteella. 

Vaihdon ja palauttamisen vaikutukset sekä kulut

Ehdot täyttävien palautusten osalta palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua palautusilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua vaihto- tai palautusilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Uudet tuotteet toimitetaan asiakkaalle vaihdettavien tuotteiden vastaanoton jälkeen viivytyksettä, mutta viimeistään 14 päivän sisällä vaihdettavien tuotteiden vastaanotosta. 

Ilman selittävää syytä tehtyjen vaihtojen ja palautusten kulut maksaa asiakas. Jos vaihdon tai palautuksen syynä on virhe tuotteessa/palvelussa, kuluja korvataan vaihto- ja palautusilmoituksen yhteydessä annetun selitteen perusteella. Muissa tapauksissa kustannuksia korvataan harkinnan mukaan. 

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä palautus- tai peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Yhteystiedot asiakaspalautustilanteissa ja tuotevaihdoissa

Asiakaspalautusilmoitukset pyydämme otsikolla "Asiakaspalautus" sähköpostiosoitteeseen shop@graalion.fi. Vaihtoehtoisesti voit lähettää kirjallisen ilmoituksen kirjepostina postiosoitteeseen: Graalion Oy / Asiakaspalautus, Vuorenmaanrinne 27 B 10, 60220 Seinäjoki. 

Tuotevaihdot pyydämme otsikolla "Tuotevaihto" sähköpostiosoitteeseen shop@graalion.fi. Vaihtoehtoisesti voit lähettää kirjallisen ilmoituksen kirjepostina postiosoitteeseen: Graalion Oy / Tuotevaihto,Vuorenmaanrinne 27 B 10, 60220 Seinäjoki. 

Mikäli sinulla on palautuksiin, vaihtoihin tai tilauksiin liittyviä kysymyksiä, voit olla yhteydessä Graalion Oy:n yleiseen asiakaspalvelunumeroon 044 2434 961.

Asiakaspalautukset pyydämme edellä esitettyyn postiosoiteeseen. 

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti yllä esitettyyn postiosoitteeseen tai soittamalla asiakaspalvelupuhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio toimitustavan kuljetusyhtiölle.